کد مطلب:330133 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:986

فواید دعا از سخنان ائمه معصومین علیه السلام
امام صادق علیه السلام : همانا بنده مومنی درباره حاجتی خدای خود را خوانده و دعا می كند در آن حال خداوند عزوجل به فرشتگان گوید حاجت او را دیگرتر بر آورید چون مشتاق شنیدن صدای دعای او هستم و در روز قیامت خدای عزوجل به آن بنده خواهد گفت : بنده من دعا كردی و من برآوردن حاجت تو را مدتی به تاخیر انداختم و ثواب دیر برآوردن حاجتت را الان چنین و چنان خواهد و درباره فلان مطلب دعا كردی باز هم دعایت را دیر مستجاب كردم و اكنون به عوض دیر مستجاب شدن دعایت مزد و پاداش فراوانی خواهم داد. امام صادق علیه السلام فرمود: همین كه مومن خوبی نتیجه را می بیند آرزو می كند كه ای كاش ‍ هیچ یك از دعاهایش در دنیا مستجاب نمی شد.

(ب 21، ح 5، ص 1112)

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر مسلمانی كه دعا كرده و خدا را بخواند البته در غیر قطع رحم و گناه حتما یكی از این سه نعمت به او داده خواهد شد.

اول : خواسته اش را بزودی برآورد.

دوم : ذخیره آخرتش قرار دهد.

سوم : پیشامد ناگواری را از او دور كند.

یاران گفتند اگر چنین است فراوان دعا كنیم . فرمود: فراوان دعا كنید.

امام صادق علیه السلام : خداوند در روز قیامت دعای مومنان را جزء كارهای نیك آنان شمرده و به همین بهانه در بهشت جای بهتری به آنان خواهد داد.

علی علیه السلام : دعا سپر مومن در مقابل بلاها است و اگر درب خانه ای را زیاد بكوبی عاقبت به رویت باز شود. خداوند دوست دارد بندگانش از او درخواست كنند و به پاداش دعای آنان در روز قیامت مانند عملهای دیگرشان خواهد داد.

(وسائل الشیعه )

امام صادق علیه السلام : بر شما باد به دعا كردن چه اینكه هیچ وسیله ای مانند دعا شما را به مقامات قرب معنوی نزدیك نمی كند.

رسول اكرم صلی الله علیه و آله : دعا مغز و روح عبادتها است هیچ دعایی بی اثر نمی ماند و لااقل كفاره بعضی از گناهان واقع می شود.

(وسائل الشیعه )